2009-11-03

Rutig höstkjol


Ett rutigt, loppisfyndat tyg fick bli en färgglad höstkjol.

28 kommentarer:

Anonym sa...

O ja så fin!! Du är så duktig, med foder o allt :) Härligt tyg!!

citten sa...

Så artig! Likte lukkingen :)

MinaMirakel sa...

Fin,annorlunda och väldigt snygg!/Åsa

Anonym sa...

Den riktigt snygg! /petra.h

rino sa...

vad fin! jag har ett liknande tyg som skulle bli en klänning men så upptäckte jag en fläck på olämpligt ställe. Kanske jag får härma dig och göra en kjol istället;-)

Strumpetossa sa...

Helt underbar!!

BiZen sa...

Tyget är jättefint och jag gillar kanten du sytt nertill. Härliga höstfärger! //BiZen

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vilket tyg och vilken kjol! Den ser väldigt välsydd ut.

Jenny sa...

Vilka fina kjolar du syr! Som sagt, det ser verkligen proffsigt ut.

Jonna sa...

Tackar, är sugen på fler liknande projekt:) Kul med så mycket loppistyger!

KRUMELEJ sa...

Superfin. Kul att höra att molnen går hem hos äldre barn med :)

Moi! sa...

vilken fin. va duktig du är!

Ett Tu Tre sa...

Vilka härliga detljer du har fått med, knäppslejfen (kan man säga så?)som sträcker sig framtill, det skråddade kantningen och så det matchande fodret, och sen är det ju en färgklick i novebermörkret också - kan inte bli bättre!

Cilipus sa...

Superfint, tyget er bare herlig, rødt og lilla er så fint sammen.

Mia sa...

En riktig höstkjol i färgen men skulle vara fin till julen med.

Jag gillar knäppning i linningen.

LillaBarn sa...

Tjusig, syr du efter egna mönster?? Fin.

Efwa - Medea sa...

Ååh vilken gladkjol!! Vill också ha =)Jag får leta i tygsamlingen efter nåt passande tyg.

Toril sa...

Oj va härlig! En glad-kjol:)

Livet på Vestergård sa...

Tack för besöket inne hos mig! Det är alltid roligt att hitta nya bloggar. Vad duktig du är på att sy! Roligt med återanvändning och att gammalt kan bli nytt. Ha det bra!

Sari sa...

Hejsan!
Vad kul att du tittade in på min blogg!! På så sätt hittade jag ju din blogg också!!
Vad mycket fint du visar! Färgglatt och skoj!

Hoppas vi hörs av mer!
Sari

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Tack för ditt besök och din hälsning!
Vad du är duktig på att sy. Önskar att jag hade mer tid till att hålla på med sånt :)

Kram Mari

Pernilla sa...

Helt underbar =)

linéa sa...

Tack för besök och go hälsning i min blogg! Nu har jag sniffat runt här och sett såå mycket fint. Vilka fantastiska saker du syr, underbara tyger, kombinationer och modeller.
Ha en riktigt fin dag.

metamorphosis sa...

Underbara färger!
(tro om jag inte sett en duk på loppis i samma mönster/färgställning?)

Beata sa...

Tack alla för vänliga ord! Lilla barn: Jag utgår ofta från ett grundmönster och gör egna förändringar.

makiato sa...

Snygg kjol!

Lillsnörpa -TÄVLING! sa...

LÄCKER!!!

Jeanette sa...

Så läcker!!!