2009-09-03

Ett bloggtips och två frågor

De flesta som tittar in till mig har bloggat betydligt längre än vad jag har. Därför passar jag nu på att försöka få klarhet i några saker jag undrar över.

Hur gör man för att skapa ett schemalagt inlägg, alltså ett inlägg som man skriver vid en viss tidpunkt och som sedan publiceras automatiskt vid ett senare tillfälle?

Är det fritt fram att lista bloggar som man gillar och länka till dem eller bör man fråga blogginnehavaren först?

Det roligaste till sist. Gå in och titta hos PRETTOflamingos, där finns annorlunda och jättefina barnkläder. Själv gillar jag särskilt de svarta bodysarna (Bodiesarna? Hur stavar man? Har sett båda varianterna.) med korsstygn och flamingostjärt. Ta en titt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag listar dig, så listar du mig. Deal? Ha ha...det där med listning vet jag ingenting. Finns det regler inom bloggvärlden?? Det visste inte jag! Jag tänker som så...det är min blogg och då är det jag som bestämmer vad som står på den. Att behöva fråga, tycker jag känns lite löjligt. Det är ju gratis reklam! Det är bara vad jag tänker. Finns kanske andra åsikter om det. Tack för tipset, gulligt av dig! /petra.h

Beata sa...

Prettoflamingo: Jag antar att du har rätt, det är nog okej att lägga upp det man vill!

Nilla sa...

Det finns inga regler inom bloggvärlden eller hemsidevärlden öht. Man får länka till vem man vill.

Schemalagda inlägg... Om du går in och väljer att skriva ett nytt inlägg. Så längst ner under rutan där du skriver din text kan du klicka på "Alternativ för inlägg". Då kommer det fram lite fler alternativ och där kan du skriva i ett datum och en tidpunkt i framtiden. Klicka sedan på Publicera inlägg. Så tror jag det ska funka. :P

Beata sa...

Nilla: Tack jag ett testinlägg med schemaläggning och det fungerade!

Aleisa Ribalta sa...

oj, då ! jag viste inte heller om det med automatiska inlägg, har lär mig nåt nytt av er. att länka är det helt ok till vilken som helst, titta vilken lång lista jag har! och sist men inte minst petroflamingos är helt otroligt, jag tycker oxå den är helt annorlunda, hennes background är textildesigner, det kan förklara allt. kul att jag tipsade om dig, och du tipsar om henne. både är storvärdiga och duktigare än mig.

od Andulky sa...

Nu har jag lärt mig något nytt :-), tack! Visste inte om det där med schemalagda inlägg, det är ju supersmart!!
Man får nog lägga in vem man vill i sina listor!!

od Andulky sa...

Har iaf lagt in dig i min lista, hoppas det är ok ;-)?

Marie Frost sa...

Jag la till dig utan att fråga! :)

Angående schemalagda inlägg, i de bloggar som jag följer med RSS så ser jag inlägg som har gjorts även om datumet inte har inträffat än, men om jag klickar mig in på själva bloggen så syns de inte förrän datumet verkligen har hänt. Vet inte om alla bloggkollprogram gör så, men så gör min i alla fall.