2009-09-27

Lila

Alldeles nysydd och alldeles lila. Dottern lät mig förstå att det är hennes tur att få något nysytt. Vi fåt väl se, Stoff och Stil paketet har anlänt, så jag ska väl åtminstone sätta i en dragkedja i den halvfärdiga klänningen, och den är till mig. Allt material till den här kjolen, utom tråden, är inhandlat på loppis. Tråden fanns i paketet från Stoff och Stil. Den var så lik tyget att jag hade problem de gånger jag behövde sprätta. Jag hade inte ens köpt tyget när jag beställde tråden. Ett turligt sammanträffande. Fodret och dragkedjan stämmer däremot inte direkt exakt. Tycker dock inte att det gör så mycket eftersom det inte syns utåt. Jag tog det jag hade hemma. Köper man på loppis kan man inte heller vara så noga, man tar det man hittar.

25 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Vilken härlig och välsydd kjol! Färgen är SÅ fin.

MinaMirakel sa...

Jättefin, kul med recycling./Åsa

Anonym sa...

Supersnygg! Snygg halsduk till! /petra.h

od Andulky sa...

Snygg! Underbar färg!

Anonym sa...

Snygg outfit med det graa :)

SiriR sa...

For en lekker kjol! Stilig og proff:)

Fröken Fräken sa...

Ah!Så stiligt! Och lila, som jag har förstått det, är ju hett i höst ;-)

Jeanette sa...

Jättesnygg modell. Måste ta tag i det där att sy till mig.....

Helena sa...

Så snygg och välsydd!

Libe sa...

Jo jag såg att vi pysslat med samma färg :-D .. *hm* vilken färg har du i händerna nu ? ;-) Du är duktig på att återanvända saker!

Efwa - Medea sa...

Vilken härlig lila färg. Den ser ut att matcha med min tröja. Lila är en härlig höstfärg.
Kul att du tittade in i min blogg.

Anja Allvin sa...

verkligen fin och välsydd!!!
Du är så duktig!
Lägger till dig i min blogglista:-)

Strumpetossa sa...

Supersnygg kjol!! Älskar den lila färgen!!

ealina sa...

Tack för besöket och den fina kommentaren! :) Jag vet inte hur jag hamnade hos dig, jag strosar runt lite här och där utan plan, oftast. Jag fastnade för dina prinsessklänningar! Helt underbara! :)

Skaparstigen sa...

Så snygg! Härlig matchning med skorna!

Fangoria sa...

Kjolen blev jättesnygg!!

alvinea sa...

Älskar själv lila, så jag föll som en fura!
Är glad över att ha hittat din blogg, du har länkat till några sybloggar som inte finns hos "alla andra"! Alltid roligt att hitta andra likasinnade än de man oftast besöker!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

superfin, blev sugen att sy till mig sjävl, går mönsterkonstruktion nu i höst och första projektet är just en kjol.

LillaBarn sa...

Superfin! Gillar färgen, och passar jättebra med det gråa!

Cilipus sa...

Superfin. Er så bra med gjenbruk, og jeg elsker lilla:)

Sanna sa...

Superfin kjol! =)
SV: Har lagt in ett par mindre glamorösa bilder på min blogg nu om du är nyfiken.. =)
Kraaaam
Sanna

pysseliten sa...

blir super sugen på att sy näe jag ser alla ´dina fina saker kjolen var ju jätte fin :)

Mamma C sa...

Härlig höstfärg.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Hej.
Vi undrar om du skulle vara intresserad av att sälja dina handgjorda saker, eller om du har några secondhand saker du vill sälja, på hantverksmarknaden.com? Vi skickar med lite information nedan och hoppas att vi hör av dig snart. Webshoppen beräknas öppna den 1 november om allt går enligt planerna.

Hur fungerar det att sälja på Hantverksmarknaden.com?
När köparen har gjort en beställning skickas ett mail ut till säljaren med information om köparen. Ex. Maja ska sälja stickade tröjor, hon skickar in all information vi behöver om hennes tröjor. Hon vill lägga upp 5 tröjor i olika färger i vår webbshop och får betala 10/upplagd vara, alltså 50 kr. Vi lägger upp hennes tröjor på Webbshoppen. När köparen beställer en tröja skickar vi information om köparen till Maja.

Vem ansvarar för att köpet går igenom?
När Maja har fått köparens information tar hon själv kontakt med denne för att göra upp om köpet. Därmed är det köparen och säljaren som ansvarar för huruvida pengar förs över och varans kvalité. Om vi får information om att en säljare eller köpare har på något sätt inte uppfyllt sin del av köpet kommer vi att ta bort säljaren eller inte låta köparen handla hos oss något mera! Som säljare skriver man under ett kontrakt där man lovar att den information som står om varan på webbshoppen ska vara sann. Du som säljare bestämmer själv vilket betalningssätt som passar bäst vid försäljning.

Kostnader
Ni som vill sälja på hantverksmarknaden.com kontaktar oss på hantverksmarknaden@gmail.com. Ni får då ett formulär att fylla i med den information vi behöver av er. Vi tar ut en kostnad på 10/vara vi lägger upp som ska betalas i samband med registreringen av era varor. Vi tar ut denna kostnad för att täcka våra utgifter som webbhotell, domännamn, reklam osv. För 10/vara får din vara ligga uppe på hantverksmarknaden.com i 1 år. Om du inte fått sålt din vara inom ett år skickar vi ut ett mail och du kan då välja att ta bort din vara eller för endast 10 kr låta den vara kvar under ett år till. Om du har gjort en större produktion av en vara, (ex. stickade tröjor i likadant garn, samma färg med samma detaljer men i olika storlekar) betalar du endast 10 kr för 2, 20 kr för 4 etc.

Hälsningar
Hanna och Johanna

Beata sa...

Tack för alla kommentarer! Jag blir jätteglad!