2009-09-24

Paket på väg!

Följande meddelande från Stoff och Stil fanns i min inbox: Bäste kund vi vill meddela att ditt paket nu är skickat från vårt lager.

Väntar på knappar, tråd, dragkedjor och lite tyg. Mest av allt väntar jag på dragkedjorna. Jag har en klänning på gång som behöver en dold dragkedja i ryggen. Har upptäckt fördelen med dolda dragkedjor och har därför ingen lust alls att sätta i en av alla vanliga dragkedjor jag har.

10 långa, dolda dragkedjor är beställda, en är avsedd för påbörjad klänning. Det måste betyda att jag nu måste sy 9 klänningar till, eller hur?

16 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Det måste du nog göra, men att sy klänningar är ju jättekul!/Åsa

Anonym sa...

Jo det kanske vore logiskt men om jag da tänker pa att jag har 100+ dragkedjor hemma blir jag litta yr.....

Beata sa...

Ikketikketheo: När du säger det så blir jag också liet vimmelkantig. Jag brukar alltid köpa dragkedjor på loppis och har också mängder. Tyvärr hittar jag inte dolda dragkedjor på loppis och nu har jag snöat in på att använda sådana.
Sy är dock roligare än de flesta andra måsten, och helt nya dragkedjor kan ju inte bara bli liggande!
Mina Mirakel: Visst är det roligt att sy klänningar!

Doris_Assar sa...

Ser fram emot alla nya alster! :-)

Aleisa Ribalta sa...

haha, du hinner att träffa mig, innan jag gå ner i vikt, då kan ta mätt på mig. allt är på skoj, men vem vet.

KRUMELEJ sa...

Det ska bli spännande att se de 9 andra plaggen :).

Monkan sa...

Aha, det är så man gör, köper dragkedjor och måste sy :-) Det är länge sen jag sydde kläder men jag gjorde ungefär samma sak, köpte fina knappar som... jag måste hitta tyg och mönster till :-)

Jag har inte förstått vitsen med att de ska säga att paketet är skickat men jag beställer bara böcker, än så länge, jag har tänkt att kika runt på Stoff och Stil och liknande. Och om det är ett sånt paket börjar jag förstå vitsen :-)

Bra att kunna använda samma mönster och variera, när du redan har passformen. Att mixa olika tyger gillar jag verkligen och det blir mycket snygg övergång när banden bryter av och det ser superproffsigt ut.

AkH sa...

Kul att se vad du lyckas få ihop denna gång! Spännande att få öppna paketet från Stoff och Stil, alltid roligt.
Ha en skön helg!
Anna-Karin

jojo sa...

Japp, men du gör ju så ofantligt söta klänningar, så det ska väl inte vara ett bekymmer. Sy på! Och trevlig helg!

metamorphosis sa...

Absolut!

Aleisa Ribalta sa...

har en utmaning till dig i min blogg, hoppas du vill va med, kram!

Aleisa Ribalta sa...

den bästa med utmaningen är att du behöver inte alls svara på en fråga utan du helt fri säger 10 sanningar om dig. Trevlig helg till er!

Moi! sa...

Va ambitiös du är! Hur hinner du?

citten sa...

Alltid så koselig å gå å vente på ting som kommer i posten. Man blir jo helt yr og spent hver dag!

Takk for koselig kommentar forresten :)

Toril sa...

Heja dej:)

Maria sa...

Härligt med Stoff&stil beställning. Jag har inte beställt ännu dne här säsongen, men det brukar oftast bli någon beställning...